Skip to content Skip to footer

Dviratis – puiki susisiekimo priemonė, pastaraisiais metais vertinama ne tik dėl greitesnio susisiekimo, ypač didmiestyje, bet ir dėl gamtos tausojimo – nereikalaujanti taršių degalų. Važinėjimas dviračiu – puiki kardio treniruotė, kurios metu dirba beveik visi raumenys, tačiau pailsi protas: dingsta įtampa, atsipalaiduojame,  įkvepiame daugiau deguonies. Dviratis – universali priemonė, su kuria aktyviai praleisime savaitgalį, nuvažiuosime į darbą ar dalyvausime dviračių varžybose. Išties nemažai galimybių, todėl daugelis mėgsta dviračius. Tačiau iškyla klausimas: kaip teisingai išsirinkti dviratį, kad jis atitiktų keliamus lūkesčius?!  Pasistengsime padėti J

Pradėdami rinktis, pirmiausia patariame atsakyti sau  į šiuos klausimus, kuriuos dažnai užduoda ir pardavėjas:

  1. Ar važinėjate dviračiu? Kokio tipo dviračiu važiuojate, ir ar tinka jis jum?
  2. Kokius atstumus ketinate važiuoti?
  3. Kur daugiausia manote važiuosite – dviračių takeliais, miško takeliais, bekele?
  4. Koks skiriamas dviračio įsigijimo biudžetas?

Atsakius į klausimus ir įsivertinę kriterijus, galima pradėti rinktis dviratį iš šių pagrindinių grupių:

  1. Miesto – šie dviračiai pritaikyti važinėti mieste, parke –  ne itin dideliais atstumais. Miesto dviračiai komplektuojami klasikiniu rėmu, dažniausiai su 28” ratais, turi apšvietimo sistemą, purvasaugius, bagažinę. Šios grupės dviračiu važinėti yra patogu, malonu, tačiau dėl pridėtos didesnės komplektacijos – jie yra sunkesni už kitų tipų dviračius.
  2. Kalnų (MTB) – dviračiai puikiai tinkami važiuoti miško takeliais, sunkesnio pravažumo keliais ar ten kur jų išvis nėra. Kalnų dviračiai turi sportinės geometrijos rėmą, tiesų vairą, siaurą sėdynę, grubaus protektoriaus padangas, amortizuojančią priekinę šakę. Kalnų dviračiai būna 26”, 27.5”ar 29” ratais.
  3. Hibridiniai – tai vieni populiariausių ir mėgstamiausių dviračių, nes yra universalūs. Jais galima važiuoti tiek žvyrkeliu, tiek asfaltu – norintiems važinėti įvairios dangos keliais. Tačiau netinkami bekelėse. Šio tipo dviračius dažnai renkasi kaip susisiekimo priemonę, norintys lengvai pasportuoti ar praleisti laisvalaikį važinėjant dviračiu.
  4. Turistiniai – šie dviračiai geriausia tinka važiuoti keliu ar kita kieta danga, nors nesudaro sunkumų važiuoti miško takais ar parkais. Jie skirti kasdienėm ar tolimoms kelionėm. Komplektaciją sudaro purvasaugiai, apšvietimas, kelios bagažinės, krepšiai. Vairas gali būti klasikinis, lenktas arba daugiafunkcinis – kas leidžia važiuoti tiesesne nugara. Dviračio geometrija užtikrina komfortiškesnę sėdėseną, dažnai turistiniai dviračiai turi amortizuojančią šakę.
  5. Elektriniai – paskutiniais metais ypač populiarėjantys dviračiai. Tai geras sprendimas vyresnio amžiaus dviračių mylėtojams, judėjimo ar kitų sveikatos sutrikimų turintiem žmonėm. Elektriniu dviračiu važiuodami pajusite tikrą malonumą. Važiuosite į kalnus be papildomų pastangų, nes šį darbą padės atlikti įkrauta baterija.
  6. Plento – tai sportininkams skirti dviračiai. Jie atitinka griežtus techninius reikalavimus. Konstrukcijos pritaikomos konkrečiai sporto šakai ar pagal individualius poreikius konkrečiam sportininkui. Dėl specifinės sėdėsenos, siaurų padangų – jie kasdieniam naudojimui yra nepritaikyti.
  7. Sulankstomi – šiuos dviračius mėgsta taupantys namuose vietą bei mėgstatys kelionėse naudoti kaip papildomą laisvalaikio priemonę. Tilps tiek bagažinėje, tiek spintoje. Puikus sprendimas gyvenant daugiabutyje – nesunkiai nunešite laiptais.
  8. BMX ir DIRT – tai triukams atlikti skirti dviračiai. Ypač mėgstami jaunimo. Dviračiai yra žemesni, kartais be sėdynių, platenėmis nei kitų tipų padangomis. Dviračiai turi kojų atramas, kurių pagalba atliekami triukai.